Ciechociński magistrat zatrudni specjalistę ds. finansowych
Burmistrz Ciechocinka ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze ds. finansowych. Termin składania dokumentów mija 15 maja 2023 r.
Dokumenty można składać osobiście w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ciechocinku lub pocztą (decyduje data wpływu przesyłki do Sekretariatu) w zamkniętych kopertach z opisem: “DOKUMENTY KONKURSOWE OFERTA NA STANOWISKO URZĘDNICZE DS. FINANSOWYCH”
Wymagania związane ze stanowiskiem:
a) wymagania niezbędne:
– obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
– pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
– brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne w tych sprawach,
– nieposzlakowana opinia,
– wykształcenie wyższe, preferowane o kierunku finanse lub rachunkowość,
– staż pracy minimum 5 lat.
b) wymagania dodatkowe:
– znajomość przepisów ustaw: Kodeksu postępowania administracyjnego, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o rachunkowości, o podatku od towarów i usług, rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o pracownikach samorządowych,
– umiejętność obsługi programów finansowo–księgowych,
– umiejętność komunikowania się z interesantami,
– kultura osobista, sumienność, dokładność, uczciwość, dyspozycyjność, odporność na stres i umiejętność pracy w zespole,
– stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku dotyczy:
a) prowadzenia spraw w zakresie wynagrodzeń pracowników:
– sporządzanie list płac,
– prowadzenie kart wynagrodzeń,
– dokonywanie zmian uposażenia na podstawie angaży,
– naliczanie premii, dodatków specjalnych, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlop za pomocą komputerowego systemu płacowego,
– prawidłowe naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i terminowe przekazywanie go na rachunek właściwego Urzędu Skarbowego,
– sporządzanie rocznych zeznań podatkowych dla pracowników,
– sporządzanie sprawozdań kwartalnych Z-03 oraz rocznego Z-06 o zatrudnieniu i wynagrodzeniach,
– prowadzenie ewidencji zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich,
– sporządzanie i przekazywanie dokumentacji rozliczeniowej ZUS oraz dokonywanie korekt za pomocą ogólnodostępnego systemu Płatnik i terminowe odprowadzanie naliczonych składek na rachunek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
– bieżące rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ewidencji ZUS,
– wydawanie zaświadczeń,
– bieżąca korespondencja z komornikami sądowymi i Komisariatem Policji w sprawie potrąceń zadłużeń,
– planowanie i rozliczanie funduszu płac,
b) rozliczanie ryczałtu za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych,
c) w zakresie podatku od towarów i usług:
– wystawianie faktur VAT,
– prowadzenie Ewidencji Sprzedaży VAT,
– prowadzenie Ewidencji Zakupu VAT,
– uzgadnianie Rejestru Faktur konta 201, sporządzanie jednolitych plików kontrolnych (JPK),
– przyjmowanie rozliczeń VAT JPK od podległych jednostek budżetowych,
– sporządzanie deklaracji VAT-7 i terminowe przekazywanie podatku od towarów i usług na rachunek bankowy Urzędu Skarbowego,
d) w zakresie ewidencji dotyczącej wynajmu lokali użytkowych:
– uzgadnianie zaległości i nadpłat,
– windykacja oraz przygotowywanie informacji w zakresie zaległości i nadpłat dla potrzeb sprawozdawczości budżetowej,
e) w zakresie umów cywilno-prawnych:
– prowadzenie pełnej dokumentacji umów,
– kontrola rachunków pod względem zgodności z zawartymi umowami i pod względem rachunkowym,
– przestrzeganie przepisów podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania właściwych stawek podatkowych oraz kosztów uzyskania przychodów,
– przestrzeganie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych w zakresie prawidłowego naliczania składek na ubezpieczenia społeczne,
– terminowe odprowadzanie naliczonego podatku dochodowego od osób fizycznych i naliczonych składek na ubezpieczenia społeczne,
– sporządzanie rocznych zeznań podatkowych,
f) rozliczanie i prowadzenie sald wybranych kont analitycznych,
g) prowadzenia spraw z zakresu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
h) przygotowywanie dokumentów do archiwizacji i przekazywanie ich do archiwum zakładowego.
Warunki zatrudnienia:
– praca w Urzędzie Miejskim w Ciechocinku, w Referacie Finansowym,
– wymiar czasu pracy – pełen etat,
– pierwsza umowa o pracę zawierana będzie na czas do 6 miesięcy, jeżeli kandydata będzie obowiązywało odbycie służby przygotowawczej, o której mowa w art.19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
– szczegółowe warunki zatrudnienia zostaną określone w umowie o pracę.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
– wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Ciechocinku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej w miesiącu poprzedzającym upublicznienie niniejszego ogłoszenia wynosi powyżej 6%.
Wymagane dokumenty:
– cv oraz list motywacyjny,
– kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie,
– kopia dyplomu ukończenia szkoły wyższej wraz z innymi dokumentami potwierdzającymi wymagane kwalifikacje,
– oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne w tych sprawach; w przypadku zatrudnienia kandydat przedstawia zaświadczenie o niekaralności z Centralnego Rejestru Skazanych,
– oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych w celu przeprowadzenia naboru,
– oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku urzędniczym ds. finansowych,
– zaświadczenia o ukończonych kursach i szkoleniach,
– dokumenty potwierdzające staż pracy.
Ogłoszenie z dnia 2 maja 2023 dotyczące naboru dostępne jest tutaj.